January 19, 2016

MITEN PÄÄSIN SALATTUIHIN ELÄMIIN JA PÄIVÄNI KUVAUKSISSA




Moikka :-)

Kuume on jo laskenut, mutta olo on kaikkea muuta kuin hyvä. Jos totta puhutaan, niin todella huono, oksettaa, huimaa ja yskittää. En siis tänään päässyt töihin, mutta jos vaikka huomiseksi alkaisi näyttää paremmalta, niin hyvä olisi.

Olin tosiaan Salatuissa Elämissä 17. ja 18.12 pienessä roolissa ja sain sen jälkeen jonkin verran kyselyitä siitä, miten pääsin mukaan ja millaiset kuvaukset olivat etc, joten ajattelin nyt kertoa hiukan tästä :-)

Eli keväällä sain soitan roolittajalta jos pääsisin koekuvauksiin. En oikeasti muista edes hakeneeni kyseiseen sarjaan, mutta selvästikin olin :-D Ajankohdasta en osaa sanoa mitään, mutta sen on täytynyt tapahtua aika pitkän aikaa ennen tätä puhelua. Olin tottakai heti lähdössä ja saimme sovittua koe-esiintymisen toukokuulle.

Koe-esiintyminen meni mielestäni aika hyvin, muistin vuorosanani ja pystyin esittämään myös erilaisia tunteita. Olihan se tavallaan outo tilanne, sillä en ole ennen ollut kuin yhdessä koe-esiintymisessä (Aku Louhimiehen Käsky). Ensin selitin kameralle vähän itsestäni, jonka jälkeen siis siirryttiin vuorosanoihin. Ihan perus käytäntö, luulisin. 

Roolittaja sanoi heti esiintymisen jälkeen, että isoja rooleja ei ole tällä hetkellä haussa, mutta ehdottomasti ottaa minut mukaan johonkin pienempään osaan. olin tässä vaiheessa vielä vähän skeptinen asiasta tai sanotaanko realistinen, en tykkää odottaa mitään liikaa, ettei sitten tule pettymyksiä. 

Kesä siinä meni, sarja oli tauolla ja elokuussa sain sähköpostin, että jotain pientä olisi nyt tarjolla, olenko kiinnostunut. Ja olinhan minä! Päivä lyötiin lukkoon ja olin enemmän kuin innoissani. 

Kun tämä minulle iso päivä vihdoin koitti, olin stressaantunut ja jännittynyt. Eikä sekään auttanut, että kerrostalossamme oli (jälleen kerran) vesikatko, jonka olin täysin unohtanut. Meinasin repiä hiukset päästä, kun mietin, että miten helvetissä sitä nyt pääsee pesulle ennen kuin täytyy lähteä. Onnekseni vesikatko loppui 13.00 ja kello kahdelta piti olla paikan päällä. Tulihan siinä kyllä stressi taso taas ylitettyä kovalla kädellä, vaikka kaikki päättyikin ihan hyvin.

Paikan päällä olin vain kaksi tuntia, joista toinen käytettiin maskiin. Itse kuvaukset olivat hyvin nopeat ja tehokkaat, mitä niiden on toki pakko ollakin. Kuvaushenkilökunta oli uskomattoman mukava ja he tekivät kaikkeni saadaakseen minut rennoksi. Se nyt ei tietysti ihan täysin onnistunut, sillä jaksoista huomaa, miten olen jäykkänä kauhusta :-D Ikävä kyllä olin niin jännittynyt, etten muista oikein mitään koko kuvausajasta, mikä on siinä mielessä jännä, että olen tehnyt avustaja hommia kohta 12 vuotta ja nämä eivät olleet ensimmäiset vuorosanani. Tosin saan kyllä aina jonkinmoista pakokauhua, kun täytyy kameralle puhua, mutta tämä oli ihan uutta.

Kaiken kaikkiaan oli ihan loistava päivä, vaikka vastoinkäymisiäkin oli. Oli mahtavaa nähdä sarjan kuvauspaikka ja oliha se nyt hienoa olla yhdessä Suomen suosituimmassa tv-sarjassa mukana. Vai mahtaako olla jopa suosituin? Enpä nyt muista. 

-V

P.S Tuli muuten IMDb:hen tämä http://www.imdb.com/name/nm7137814/

No comments:

Post a Comment

Thank you for sharing your thoughts. I will answer asap :)